גמילה מחיתולים- התהליך


תהליך הגמילה מחיתולים-

לאחר שמילאתם את שאלון המוכנות לגמילה קחו כמה ימים ותביטו בילד. חפשו את הסימנים המופיעים בטבלה. במקביל החליטו האם אתם מוכנים או לא (הסתייעו בטבלת ההורה).
אם החלטתם שהוא ואתם מוכנים. קדימה לעבודה!
גמילה היא תהליך בו הכי חשוב שהילד ירגיש שהשליטה והבחירה נמצאת אצלו. חזקו אותו על ההצלחות וכמה שפחות התייחסו לפספוסים. 
§         טקס קניית תחתונים- קחו את הילד לחנות וביחד ביחרו תחתונים (טיפ! כדאי לקנות תחתונים קצת יותר עבים שלא יעבור, כדאי לקנות תחתונים הכי זולים שיש כך שאפשר במקרים קשים לזרוק לפח).  או ביחד קנו חיתולי "פול אפס"
§         מקמו את הסיר או הישבנון עם שרפרף במקום בו אתם בוחרים או בשירותים יחד עם הילד.
§         אם רוצים אפשר לקשט אותם עם מדבקות. 
§         קחו בובה או דובי ושהוא ידגים את השימוש בישבנון/ סיר. בהתאם למין ההורה תדגימו לילד כיצד משתמשים בשרותים. אם יש חברים/ בני דודים קצת יותר גדולים (שנה שנתיים) שהם גם ידגימו ובכלל לא נעים להגיד אבל ככל שיותר הילד יראה כך הוא יבין.
§         הבחירה אצל הילד: הקפידו כל יום לשאול את הילד פעם אחת בבוקר כשהוא קם ופעם אחת אחר הצהריים כשחוזר מהגן האם הוא רוצה חיתול או לא ובהתאם לתשובה שימו לו או לא.
§         להימנע מ: "אתה צריך פיפי?" "אתה צריך פיפי?" "אתה צריך פיפי?" "אתה צריך פיפי?"  בתקופה זאת בה כל הבית בלחץ של שטיחים וספות רטובים רק טבעי שנסתכל ונשמור. (טיפ! תוציאו את השטיחים לתקופת הגמילה מהבית) אבל לא כל רגע  לשאול את הילד האם הוא צריך פיפי וקקי. זה יכול לגרום לעיסוק יתר ולפגוע במוטיבציה של הילד וכזכור זה חייב להגיע ממנו!
§         לכו על חיזוקים מילוליים (כל הכבוד! יפה מאוד! הצלחת!) ולא עונשים ובפספוסים להשתדל להימנע מלהגיד: "אוףף למה? למה עשית לי את זה! איזה נורא! איזה מגעיל! "ילדים הם רגישים מאוד לשפה שלנו. זה שלב מאוד קשה לילד ומגיע לו כבוד.
§         פספוסים -עם התחתונים המלוכלכים כדאי  ללכת לשירותים ולנקות שם- שייוצר הקישור.
§         גמילת לילה- מבחינה פיזית קשה יותר להיגמל בלילה. חכו שהילד יתעורר יבש תקופה ברציפות ואז הורידו את החיתול בלילה (כנ"ל בשנת צהריים).
הילד שלכם גדל ומחפש עצמאות זהו שלב חשוב ומאתגר, זכרו הורים שאתם לא לבד, וכמעט לכולם זה שלב קשה. תנשמו עמוק, אל תתיאשו! פרגנו לעצמכם הפסקות יזומות. ושיהיה בהצלחה,
אסנת שליין- הדרכת הורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה